Rotorsak

Alla inlägg under oktober 2010

Av PH5 - 29 oktober 2010 15:15

Yttrandefrihet betyder att man får säga vad man vill så länge man inte säger det man inte får..
Det man inte får säga verkar oftast vara hets eller förtal.

Själv har jag gjort mig skyldig till hets. Hets mot kassan. Hets mot parkeringsrutan. Hets mot toaletten. Jag hetsar lite då och då. Mest för att komma först eller komma någonstans fort. Snart kommer säkert någon att utfärda något slags dödshot mot mig.

Av PH5 - 12 oktober 2010 17:45

Pluskvamperfekt. Smaka på det ordet. Om ni inte läst språk nyligen så är det nog inte det mest vanliga ordet i ert vardagliga vokabulär. Det ordet känns nästan som när man stoppat munnen full med tuggummi och det precis tappat smaken. Hur kommer man på ett sådant ord?  (Jo, jag vet att det är latin och heter plusquam perfectum men det blir man ju inte mycket gladare av)

Av PH5 - 9 oktober 2010 16:30

Var finns lagens korta arm och hur ser den isåfall ut?

Av PH5 - 8 oktober 2010 13:15

Känsliga personer varnas. Det är ett av mina favorituttryck. Genast vet man att det vankas saker man inte vill missa. Enda chansen till lite kickar i den annars så skyddade tillvaron fylld av hängslen, svångremmar, krockkuddar och cykelhjälmar. (Själv skulle jag för övrigt behöva lite av dessa skydd på jobbet för att skydda mig mot de skador som man kan åsamkas när man slumrar in av tristess i sitt i övrigt så stimulerande, utvecklande, självuppfyllande, kreativa, kommunikativa, lagspelande, bollandes (med många bollar luften), stresståliga, spindeln i nätet, långa skogspronemader, sköna hemmakvällar, resor, kultur, teater..arbete.)

Men icke..Ingen galning med yxa denna gång heller. Nej, istället..
Största Gomspalten, kropp utan huvud och kropp med för många huvuden, kropp med huvudet på fel ställe (fast det kanske många anser är män i största allmänhet), fetats, smalast och folk som opererat sig i en omfattning som man själv bara skulle överväga för att återställa sig efter att blivit överkörd av en skördetröska.. Men vart tog lite hederligt videovåld vägen? (Och den underbara tillhörande debatten med folk som inte ens hade sett filmerna men "som hade hört talas om en bekant som kände en person som sagt att det var oerhört hemska scener..")

Av PH5 - 6 oktober 2010 18:30

Det finns en gammal tro att tur i kärlek skulle betyda otur i spel. Jag vinner i princip aldrig i spel så det måste betyda per definition att jag har tur i kärlek. Vad är tur i kärlek? Att fortfarande vara gift med samma person efter över 15 år? Antingen är det tur i kärlek eller så är det bara tragiskt..
HUrsomhelt så får jag förlita mig på mer vardagsnära spelformer för att ha någon chans att vinna.  Två typiska sådana spel är portkodlotteriet och pinkodlotteriet. Det senare betyder helt enkelt att om jag lyckas gissa rätt på vilken pinkod jag skall använda så får komma åt mina pengar, starta min telefon e.dyl Om gissar fel för många ggr så drar jag en riktig nitlott..
Och givetvis är jag säkerhetsmedveten vilket betyder olika pinkod på allt. Det blir väldigt många koder och ett konstant lotteri. Anslut du dig du också.

Av PH5 - 5 oktober 2010 20:30

Kaskad. Visst låter det som ett positivt ord ? T.ex kaskad av färger eller vattenkaskad.
Ända tills man kombinerar det med ordet kräkning. Oftast kombineras denna typ av aktivitet även med ett överraskningsmoment som förstärker effekten, och arbetet med att städa upp.
Det är då man har lust att trä en hink över huvudet. Ungefär på samma sätt som man gör på hundar som inte skall klia sig, fast tvärtom om ni förstår vad jag menar.

Av PH5 - 3 oktober 2010 16:00

Det har regnat en del och hösten närmar sig. Det blir mörkt, kallt och blött. Så småningom är träden bara pinnar och allt ser ut som om ett kärnvapen briserat i omgivningen.
Men det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder. Skitsnack.
Jag tror inte att människorna i Pakistan, som för en tid sen fick lite regn, tyckte att det bara var en fråga om att ha rätt kläder. Även om dom hade gått och lagt sig med marin överlevnadsdräkt (och antagligen vaknat av att deras hus plötsligt förvandlats till nödflotte) så skulle det nog ändå inte känts som om vädret var helt perfekt.
En annan märklig detalj är att senhösten anses så mysig. Vid närmare betraktelse visar det sig att det inte handlar om att vara ute (med rätt kläder) utan om att man kan sitta uppkrupen inomhus med tända ljus.
Så inse faktum. Det finns dåligt väder.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards