Rotorsak

Direktlänk till inlägg 24 april 2018

Körlektioner

Av PH5 - 24 april 2018 19:38

En person i hushållet (utöver undertecknad) har bestämt sig för att ta körkort.
Nu tänker ni att dom hyffsat gamla barnen är kandidater. Men icke. Vi pratar äkta hälft.
Folk gör mycket saker för att förverkliga sig eller bevisa att man kan. Det här var tydligen en av sakerna.
Och det är ju gott och väl när det sker i trafikskolans regi men väl hemma så kan denna typ av aktivitet skapa viss friktion då övningskörning kommer på tal. Iallafal om man inte äger en skrotbil.
Den första utmaningen är för "handledaren" (i detta fall jag) att lyckas tygla sin skräck och oro. Man skall helst inte bli irriterad och gärna ha oceaner av tålamod. Det är inte alltid lätt. Det räcker med att tänka på självrisken på över 6000 kr för att väcka Hulken i mig.
Ibland skiter det sig alltså och ovan nämnda känslor blir otyglade med ett tämligen dåligt resultat som följd. Idag sket det sig redan innan vi kommit till bilen varvid den "lektionen" blev inställd..  Lika bra var nog det.
Att vi sedan blev tvugna att spendera en timme i bilen utan att säga ett ord till varandra var ett smärtsamt rekord i tysta leken. En lek som f.ö fortsatte även efterföljande dag.
Varför vi var i bilen trots det kärva klimatet är en annan historia som inte är ett dugg intressant.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av PH5 - 28 maj 2018 18:00

Det finns dom som väljer att bo i lägenhet, och de som kanske inte har något val. Jag tillhör dom som har valet och har valt lägenhet. Framförallt för att jag inte är intresserad av att måla huset, peta i nån buske eller annat pyssel som hör hus och ...

Av PH5 - 26 maj 2018 23:10

Varför står det på produkter att innehållet kan ha sjunkit ihop men volymen är densamma? Man köper t.ex. flingor och 25% av förpackningen är ALLTID luft.  Kan dom inte skaka det förbannade innehållet i fabriken och använde en mindre förpackning frå...

Av PH5 - 26 maj 2018 22:51

Jag har nu fått en diagnos. Det hör till nuförtiden.  Man skall ha en liten störning för att vara normal. Själv har jag social fobi. En diagnos som jag erhållit via media genom att läsa den sedvanliga "så här vet du om.." eller "tio tecken på att du....

Av PH5 - 9 maj 2018 19:51

Så här i tider av Kristi Himmelsfärd så undrar jag snarare över hans återkomst. Man kan ibland se någon som skrivit "Jesus kommer" eller något liknande på t.ex. en husvägg.Men när kommer Jesus egentligen? Och vart? Om han kommer hem till mig, vad s...

Av PH5 - 4 maj 2018 18:00

Under flera veckors tid möttes jag av en gräslig lukt när jag öppnade kylskåpet. Det luktade död. Eller iallafall som jag kan tänka mig att död luktar (utom för den döde förstås som slipper känna det..) Och det var inte min andedräkt, vilket annars...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards