Rotorsak

Alla inlägg under november 2010

Av PH5 - 28 november 2010 10:45

Efter ett mindre samkväm med varningstexten "kvällen kan innehålla spår av alkohol" upplevde jag en rejäl betongkeps.  Trodde jag.

Det visade sig att det upplevda tillståndet mer berodde på någon slags förkylning och nu känner jag mig lite besviken på att det inte var så spännande som jag trodde... 

Av PH5 - 28 november 2010 10:28

Mysigt, mysigt, mysigt.. Åååh, vad det är mysigt. Inte.

Jag tycker inte att det är ett dugg mysigt med kyla och snö. Och nu har jag oemotsägliga (?) bevis för att det inte är det.

Folk badar bastu, ligger i solarium, har värmelampa, värmefilt, massagedyna med värme och åker till varmare länder. Allt för att få värme (och i vissa fall lite fin stekyta på huden..).

Men ingen skaffar en stor frysbox hemma och kliver ned i den för att ligga och mysa en stund. Eller varför inte öppna alla fönster hemma och släppa in den sköna kylan..och snön? Och väldigt få av dom som bor i varma länder åker på semester (förutsatt att dom har råd förstås) till oss under vintern. Undrar vad det kan bero på?  Ja, det finns naturligtvis en del dårar som skall bo i ishotell , ha sex i norrsken och vill uppleva totalt mörker dygnet runt men det kan nog lösas med lite samtalsterapi. 

Inte ens min morsa, som tycker att det är för varmt redan vid 20 grader, tycker att det är skönt nu.

Av PH5 - 1 november 2010 16:19

Idag har jag återigen provat vårdens underbara tjänster.  Man brukar undra vad dom gör på banken efter klockan tre men jag undrar vad dom gör i vården..hela tiden.

Jag fick en kallelse i vilken jag skulle komma en halvtimme innan mötet med läkare eftersom det först skulle göras en röntgen för att läkaren skulle har lite festliga bilder att titta på.

Jag blev tillsagd att vänta i ett väntrum..Och gjorde det ända tills det var dags att träffa läkaren och jag fortfarande inte hade röntgats.

Under tiden småpratade personalen med varandra om privata saker.  När jag försiktigt undrade om det var meningen att jag skulle vänta på röntgen trodde dom att jag redan röntgats. Hur kunde dom tro det? Det var ju dom som skulle gjort det? Och detta var första tiden på morgonen och ingen annan patient där?

Själva röntgen och läkarmötet tog f.ö 10 minuter. De övriga 40 minuterna var totalt meningslös väntan som dessutom gjorde att tiden blev skjuten för alla andra patienter efter mig.. Vården behöver inte mer resurser. Dom behöver ordning och disciplin.

En vecka innan ovanstående händelse spenderade jag ett antal timmar på en akutmottagning.. där gjorde man sig ingen brådska heller. Tur att jag inte var döende.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards