Rotorsak

Direktlänk till inlägg 4 maj 2018

Lukt

Av PH5 - 4 maj 2018 18:00

Under flera veckors tid möttes jag av en gräslig lukt när jag öppnade kylskåpet. Det luktade död. Eller iallafall som jag kan tänka mig att död luktar (utom för den döde förstås som slipper känna det..)

Och det var inte min andedräkt, vilket annars hade varit en fullt möjlig orsak (och eftersom jag fortfarande lever så kan jag känna den själv).
Trots att jag till slut hade öppnat lockat på allt och även kastat saker som i det närmaste hade utvecklat talförmåga så förblev det hela ett mysterium. Jag övervägde att ta dit en saneringsfirma eller rent av slänga hela kylen.
Det var då jag fann en liten låda med ett till synes oansenligt innehåll. Det visade sig dock som med nervgifter. Det behövs inte inte mycket och syns knappt. Däremot har det effekt.
När jag lättade på det locket var gåtan löst.. och jag svimfärdig. I allafall löst avseende vilken låda som var skyldig.  Stanken var i det närmaste outhärdlig och vad det oanseliga innehållet var kunde aldrig fastställas.  Det hade behövt skickas till något kriminaltekniskt lab för att får reda på det.
Vad är sensmoralen i detta då?  Jo, att även liten matrest luktar illa.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av PH5 - 28 maj 2018 18:00

Det finns dom som väljer att bo i lägenhet, och de som kanske inte har något val. Jag tillhör dom som har valet och har valt lägenhet. Framförallt för att jag inte är intresserad av att måla huset, peta i nån buske eller annat pyssel som hör hus och ...

Av PH5 - 26 maj 2018 23:10

Varför står det på produkter att innehållet kan ha sjunkit ihop men volymen är densamma? Man köper t.ex. flingor och 25% av förpackningen är ALLTID luft.  Kan dom inte skaka det förbannade innehållet i fabriken och använde en mindre förpackning frå...

Av PH5 - 26 maj 2018 22:51

Jag har nu fått en diagnos. Det hör till nuförtiden.  Man skall ha en liten störning för att vara normal. Själv har jag social fobi. En diagnos som jag erhållit via media genom att läsa den sedvanliga "så här vet du om.." eller "tio tecken på att du....

Av PH5 - 9 maj 2018 19:51

Så här i tider av Kristi Himmelsfärd så undrar jag snarare över hans återkomst. Man kan ibland se någon som skrivit "Jesus kommer" eller något liknande på t.ex. en husvägg.Men när kommer Jesus egentligen? Och vart? Om han kommer hem till mig, vad s...

Hen

Av PH5 - 3 maj 2018 18:15

Hen Jag har problem med Hen.  Alltså inte med en specifik person utan begreppet. Det är givetvis ett känsligt ämne i världens ängsligaste land. Jag vill varna käsnliga läsare för att ni kan känna er kränkta av detta.Vilket kön är Hen?  Kan Hen få b...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards