Rotorsak

Direktlänk till inlägg 23 april 2018

Long time, no see

Av PH5 - 23 april 2018 23:43

Det blev ett ganska långt uppehåll mellan inläggen. Närmare bestämt sju år. Om jag hade varit en filmskapare typ James Cameron så hade jag jobbat med något fantastiskt som nu skall få beskådas av en hänförd publik. Saker som aldrig skådats tidigare. Som blå gubbar på en avlägsen planet (nej, inte Smurfarna).
Men riktigt så blev det inte. Det enda jag kan prestera är en ännu mer medelålders man än sist. Lika tråkig och cynisk som förr. Eller möjligen mer. Det känns på sätt och vis tryggt.

Jag blev kallad gubbjävel av barn redan när jag var 25 så jag är van. Observera att det inte handlade om snuskig gubbe utan bara vanlig gubbe.


Även mina barn har blivit äldre. Dom är numera personer man i bästa fall råkar träffa vid någon måltid hemma. Det är lite som i lunchmatsalen på jobbet där man stöter på folk man inte sett på ett tag och undrar hur läget är. Dom är hemma när jag är borta och tvärtom. Någon slags skiftgång kan man säga.

I skolan verkar det  vara mer ledig tid än skoltid. Ju äldre dom blir ju mindre i skolan förväntas dom tydligen vara. Och det stämmer ju på sätt och vis för jag är ju jättegammal (i jämförelse) och jag är ju inte i skolan alls..
Apropå skolan så talades det för en tid sedan om att lärare skulle beväpna sig. Det skulle iallafall ha det goda med sig att plötsligt skulle alla elever räcka upp handen.. eller kanske båda. Jag kan tänka mig när läraren säger "och så vill jag att ni räcker upp händerna" och samtidigt har en Magnum i bältet.


Vi hörs igen om sju år.

 
 
Ingen bild

Big D

6 maj 2018 13:29

Äntligen tillbaka!!!

PH5

26 maj 2018 23:10

Nu ännu bättre. Fri från konserveringsmedel, färgämnen och smakförstärkare. Endast naturliga ingredienser.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av PH5 - 28 maj 2018 18:00

Det finns dom som väljer att bo i lägenhet, och de som kanske inte har något val. Jag tillhör dom som har valet och har valt lägenhet. Framförallt för att jag inte är intresserad av att måla huset, peta i nån buske eller annat pyssel som hör hus och ...

Av PH5 - 26 maj 2018 23:10

Varför står det på produkter att innehållet kan ha sjunkit ihop men volymen är densamma? Man köper t.ex. flingor och 25% av förpackningen är ALLTID luft.  Kan dom inte skaka det förbannade innehållet i fabriken och använde en mindre förpackning frå...

Av PH5 - 26 maj 2018 22:51

Jag har nu fått en diagnos. Det hör till nuförtiden.  Man skall ha en liten störning för att vara normal. Själv har jag social fobi. En diagnos som jag erhållit via media genom att läsa den sedvanliga "så här vet du om.." eller "tio tecken på att du....

Av PH5 - 9 maj 2018 19:51

Så här i tider av Kristi Himmelsfärd så undrar jag snarare över hans återkomst. Man kan ibland se någon som skrivit "Jesus kommer" eller något liknande på t.ex. en husvägg.Men när kommer Jesus egentligen? Och vart? Om han kommer hem till mig, vad s...

Av PH5 - 4 maj 2018 18:00

Under flera veckors tid möttes jag av en gräslig lukt när jag öppnade kylskåpet. Det luktade död. Eller iallafall som jag kan tänka mig att död luktar (utom för den döde förstås som slipper känna det..) Och det var inte min andedräkt, vilket annars...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards