Rotorsak

Alla inlägg den 3 maj 2018

Hen

Av PH5 - 3 maj 2018 18:15

Hen

Jag har problem med Hen.  Alltså inte med en specifik person utan begreppet. Det är givetvis ett känsligt ämne i världens ängsligaste land. Jag vill varna käsnliga läsare för att ni kan känna er kränkta av detta.
Vilket kön är Hen?  Kan Hen få barn? Kan Hen användas som signalement vid efterlysning? Är människor unika eller lika? Är det ok att kalla någon man eller kvinna i vissa sammanhang, och isåfall vilka?
Jag behöver en bruksansvisning för detta så att jag med politisk korrekthet kan säkerställa att jag agerar könlöst. Samtidigt skall jag träna på att inte nämna hudfärg, längd, språk, personlighet eller något annat som gör en person unik. Märkligt nog verkar andra länder inte alls se samma behov av detta.. Men det är väl bara för att dom inte fått ynnesten att ta del av den "svenska modellen".
Utan spänningar och skillnader stannar världen. Det är därför elektricitet har två poler.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards